Iedereen kan met vragen bij Anna terecht

Praktijkinfo introduceert een nieuwe service die je kan helpen de werkdruk in je huisartspraktijk te verminderen. Een digitale assistent om alle eenvoudige vragen van patiënten te beantwoorden. Ontdek wat Anna kan betekenen voor jou, voor de assistenten en je patiënten.

Jij kiest waarmee zij mag helpen

Je kunt Anna beschouwen als een nieuw teamlid. Deze chatbot is altijd bereikbaar via een live chatvenster op de Praktijkinfo website van je huisartsenpraktijk. Ze beantwoordt de alledaagse vragen. Ze ondersteunt bij de intake, bij het maken van afspraken en bij het aanvragen van herhaalrecepten. Goed om te weten: jij bepaalt zelf waarvoor je haar inzet. Probeer de chatbot zelf uit op de voorbeeld website van Praktijkinfo.

Meer weten over de digitale praktijkassistent?

Laat je gegevens achter. We bellen je graag.

Dit kan Anna voor je doen

Intake
Anna vraagt alvast informatie aan de patiënt. Deze kan een eerste zelfscreening doen.

Afspraken maken
Na de intake kan je praktijk samen met de patiënt telefonisch of via chat een afspraak inplannen.

Uitslagen opvragen
Na een medische test of onderzoek kunnen patiënten contact leggen met de praktijk voor de uitslag.

Digitaal inloopspreekuur
Anna  biedt patiënten de mogelijkheid om in een digitaal inloopspreekuur op vaste tijden te chatten met de huisarts.

Herhaalrecepten
Ze helpt patiënten om makkelijk medicatie aan te vragen middels een herhaalnummer of een foto van het etiket.

Terugbelverzoek
Patiënten kunnen een terugbel- of huisbezoek aanvragen. De praktijk beslist zelf of ze daarop ingaat.

Algemene vragen
Soms willen patiënten geen afspraak, maar algemene informatie. Anna beantwoordt, of zet de vraag door.

Administratie
Patiënten kunnen heel eenvoudig wijzigingen in contactgegevens doorgeven aan de praktijk.

Alle voordelen op een rij

Anna vermindert de werkdruk in je praktijk. En dat merkt iedereen meteen.

Voordelen voor jou

  • Je praktijk is beter bereikbaar.
  • Je geeft je team ondersteuning.
  • Goed voorbereid starten aan je consult met de intake van Anna.

Voordelen voor assistenten

  • Minder werkdruk.
  • Efficiënter werken.
  • Het werk gemakkelijker maken.
  • Tijd voor urgente zaken.

Voordelen voor patiënten

  • De praktijk beter bereiken.
  • Niet meer in de wacht staan.
  • Kiezen voor zelfscreening.
  • Herhaalrecept of uitslag? Zó geregeld.

Anna, de betaalbare praktijkassistent

Je betaalt eenmalig 500 euro om Anna op te starten. Daarvoor installeren wij haar op je praktijksite. Samen met onze partner Zaurus trainen we jou en je team in een workshop, zodat iedereen met haar kan werken. Het aantal live chats dat zij per maand kan voeren is onbeperkt. We houden de chatbot up-to-date. Bovendien staan we bij vragen voor je klaar. Dit zit allemaal inbegrepen in de opstartkosten. Na installatie betaal je voor Anna slechts 64 euro per maand. Dat kun je toch geen salaris noemen…

Makkelijk te installeren, gekoppeld met het HIS

Onze partner Zaurus heeft Anna speciaal ontwikkeld voor de huisartsenpraktijk. De chatbot is heel eenvoudig op je Praktijkinfo website te installeren. Via het platform van Zaurus zie je de verzoeken die via Anna binnenkomen. Dankzij de koppeling met een aantal HIS-sen kan de informatie uit de intake direct worden toegevoegd aan een gemaakte afspraak. Dat betekent alvast veel minder werk voor je assistenten. 

Meer weten over deze koppelingen? Kijk voor het antwoord bij de meest gestelde vragen. Of vul je contactgegevens in, dan nemen wij contact met je op.

Meer weten?

Wil je meer weten over de digitale assistent? Vul het formulier in. We nemen graag contact met je op om je vragen te beantwoorden.

Kun je niet wachten? Start dan direct met Anna.

Veelgestelde vragen over Anna

Kan ik een digitaal consult bij de verzekeraar declareren?

Enkele verzekeraars, zoals bijvoorbeeld Het Zilveren Kruis,  bieden praktijken een opslag indien zij buiten openingstijden consult mogelijkheden aanbieden. Huisartsenpraktijken kunnen bij hen aanspraak maken op een extra opslag middels de prestatie, service en bereikbaarheid. Check de mogelijkheden bij je eigen verzekeraar.

Wat betekent de digitale praktijkassistent voor het werkproces van mijn praktijk?

Werken met Anna betekent dat een aantal taken door Anna van de assistenten in je praktijk overgenomen kunnen worden, waardoor zij  minder werkdruk gaan ervaren. Zie hiervoor de informatie over taken (linkje landingspagina). Via het platform van Zaurus zie je de verzoeken die via Anna binnenkomen. Het is belangrijk om diensten die de digitale praktijkassistent aanbiedt aan te laten sluiten op de taken van je praktijkassistenten. Stel bijvoorbeeld dat je de optie biedt om de chat over te dragen aan één van je praktijkassistenten, dan dient er daarvoor een collega beschikbaar te zijn. Deze opties worden uitgebreid besproken in de opstart workshop voor het hele team.

Hoe komt de informatie uit de chatgesprekken bij de praktijkassistenten binnen?

Alle chatgesprekken die Anna voert met je patiënten komen bij jou en je collega’s in de digitale spreekkamers van het Zaurus account  van je praktijk. Vanuit jullie Zaurus account kunnen de assistenten deze chats bekijken en mogelijke vervolgacties oppakken op een moment dat het hen goed uitkomt. Als je voor een HIS en/of Edifact koppeling hebt gekozen wordt de informatie tevens direct in het postvak van het HIS ontvangen en is de informatie beschikbaar bij de afspraak.  Bekijk ook de video “Uitleg Anna. Digitaal inloopspreekuur”

Met welke HIS-sen kan ik Anna koppelen?

Wij kunnen de digitale assistent koppelen aan de Webstekker van Medicom, TransHIS en Bricks. Daarnaast kan Anna (via Edifact) een verslag sturen naar een willekeurig HIS. 

Ik maak al gebruik van een patiëntportaal voor e-health applicaties zoals e-consult en herhaalafspraken. Hoe werkt dat in combinatie met Anna?

Digitale praktijkassistent Anna is een eigen applicatie met een groot aantal mogelijkheden om je patiënten te ondersteunen. Je kunt er voor kiezen deze naast je bestaande patiëntportaal in te zetten. Je kiest zelf welke taken je Anna laat uitvoeren. 

De taken van Anna, de digitale praktijkassistent.

Digitaal inloopspreek uur met Anna.