Iedereen kan met vragen bij Anna terecht
Praktijkinfo introduceert een nieuwe service die je kan helpen de werkdruk in je huisartspraktijk te verminderen. Een digitale assistent voor ingangsklachtdetectie, herhaalrecepten, terugbelverzoeken, een digitaal spreekuur en diverse administratieve taken. Ideaal om de andere praktijkassistenten te ontlasten. Ontdek wat Anna kan betekenen voor jou, je assistenten en je patiënten.

Meer weten over de digitale praktijkassistent?
Laat je gegevens achter. We bellen je graag.
Dit kan Anna voor je doen

Ingangsklachtdetectie en doorverwijzing
Anna vraagt naar contactgegevens en klacht. Ook kan zij doorverwijzen naar bijvoorbeeld thuisarts.nl.

Afspraken maken
Je praktijk kan samen met de patiënt telefonisch of via chat een afspraak inplannen.

Uitslagen opvragen
Na een medische test of onderzoek kunnen patiënten contact leggen met de praktijk voor de uitslag.

Digitaal inloopspreekuur
Anna biedt patiënten de mogelijkheid om in een digitaal inloopspreekuur op vaste tijden te chatten met de huisarts.

Herhaalrecepten
Ze helpt patiënten om makkelijk medicatie aan te vragen middels een herhaalnummer of een foto van het etiket.

Terugbelverzoek
Patiënten kunnen een terugbel- of huisbezoek aanvragen. De praktijk beslist zelf of ze daarop ingaat.

Algemene vragen
Soms willen patiënten geen afspraak, maar algemene informatie. Anna beantwoordt, of zet de vraag door.

Administratie
Patiënten kunnen heel eenvoudig wijzigingen in contactgegevens doorgeven aan de praktijk.
Alle voordelen op een rij
Anna vermindert de werkdruk in je praktijk. En dat merkt iedereen meteen.
Voordelen voor jou
- Je praktijk is beter bereikbaar.
- Je geeft je team ondersteuning.
- Goed voorbereid starten aan je consult met de intake van Anna.
Voordelen voor assistenten
- Minder werkdruk.
- Efficiënter werken.
- Het werk gemakkelijker maken.
- Tijd voor urgente zaken.
Voordelen voor patiënten
- De praktijk beter bereiken.
- Niet meer in de wacht staan.
- Kiezen voor zelfscreening.
- Herhaalrecept of uitslag? Zó geregeld.
Makkelijk te installeren, gekoppeld met het HIS
Onze partner Zaurus heeft Anna speciaal ontwikkeld voor de huisartsenpraktijk. De chatbot is heel eenvoudig op je Praktijkinfo website te installeren. Via het platform van Zaurus zie je de verzoeken die via Anna binnenkomen. Dankzij de koppeling met een aantal HIS-sen kan de informatie uit de intake direct worden toegevoegd aan een gemaakte afspraak. Dat betekent alvast veel minder werk voor je assistenten.
Meer weten over deze koppelingen? Kijk voor het antwoord bij de meest gestelde vragen. Of vul je contactgegevens in, dan nemen wij contact met je op.
Wil je meer weten over de digitale assistent? Vul het formulier in. We nemen graag contact met je op om je vragen te beantwoorden.
Kun je niet wachten? Start dan direct met Anna.
Enkele verzekeraars, zoals bijvoorbeeld Het Zilveren Kruis, bieden praktijken een opslag indien zij buiten openingstijden consult mogelijkheden aanbieden. Huisartsenpraktijken kunnen bij hen aanspraak maken op een extra opslag middels de prestatie, service en bereikbaarheid. Check de mogelijkheden bij je eigen verzekeraar.
Werken met Anna betekent dat een aantal taken door Anna van de assistenten in je praktijk overgenomen kunnen worden, waardoor zij minder werkdruk gaan ervaren. Zie hiervoor de informatie over taken (linkje landingspagina). Via het platform van Zaurus zie je de verzoeken die via Anna binnenkomen. Het is belangrijk om diensten die de digitale praktijkassistent aanbiedt aan te laten sluiten op de taken van je praktijkassistenten. Stel bijvoorbeeld dat je de optie biedt om de chat over te dragen aan één van je praktijkassistenten, dan dient er daarvoor een collega beschikbaar te zijn. Deze opties worden uitgebreid besproken in de opstart workshop voor het hele team.
Alle chatgesprekken die Anna voert met je patiënten komen bij jou en je collega’s in de digitale spreekkamers van het Zaurus account van je praktijk. Vanuit jullie Zaurus account kunnen de assistenten deze chats bekijken en mogelijke vervolgacties oppakken op een moment dat het hen goed uitkomt. Als je voor een HIS en/of Edifact koppeling hebt gekozen wordt de informatie tevens direct in het postvak van het HIS ontvangen en is de informatie beschikbaar bij de afspraak. Bekijk ook de video “Uitleg Anna. Digitaal inloopspreekuur”.
Wij kunnen de digitale assistent koppelen aan de Webstekker van Medicom, TransHIS en Bricks. Daarnaast kan Anna (via Edifact) een verslag sturen naar een willekeurig HIS.
Digitale praktijkassistent Anna is een eigen applicatie met een groot aantal mogelijkheden om je patiënten te ondersteunen. Je kunt er voor kiezen deze naast je bestaande patiëntportaal in te zetten. Je kiest zelf welke taken je Anna laat uitvoeren.