Veelgestelde vragen Praktijkwebsite

1Waarom een website van Praktijkinfo?
Wij leveren al meer dan 15 jaar betrouwbare praktijksites voor ruim 2.000 zorgverleners. Al sinds de start van Praktijkinfo werken wij samen met beroepsverenigingen. Dit geeft je de garantie dat je website ook de komende jaren volledig beschikbaar is en voorzien van actuele informatie. Een website van Praktijkinfo voldoet aan de laatste veiligheidsstandaarden en features, is goed vindbaar in zoekmachines en zeer makkelijk zelf te onderhouden. Technische kennis is niet nodig.
2Is mijn website ook goed te lezen op mobiele telefoon en tablet?
De praktijkinfo website is geschikt voor alle devices. Wij ontwikkelen namelijk een responsive website. Een responsive website past zich aan aan het scherm waarmee een bezoeker de website bekijkt. Of dit nu een desktop monitor is, een tablet, of een smartphone. Alle teksten, afbeeldingen en video’s worden optimaal getoond op alle apparaten.
3Is mijn website goed te vinden op Google
Een website van Praktijkinfo is goed vindbaar in zoekmachines. De vindbaarheid van de website wordt mede bepaald door factoren als mobielvriendelijkheid, het gebruik van SSL certificaten (veilige verbinding) en laadsnelheid. Praktijkinfo voldoet aan de eisen die Google stelt. Op bepaalde punten van de vindbaarheid heeft Praktijkinfo geen invloed. Dit heeft te maken met het algoritme van Google (een ingewikkelde wiskundige formule waarbij er talloze factoren van belang zijn en die bepalend zijn voor de ranking van zoekresultaten). Lees hier hoe je, je website zelf voorziet van goede informatie en dit regelmatig zelf actualiseert. Dit gegeven is van groot belang voor de vindbaarheid binnen Google.
4Kan ik mijn eigen webadres behouden als ik overstap naar Praktijkinfo?
je kunt je eigen webadres behouden als je overstapt naar Praktijkinfo. Tijdens het maken van de praktijksite vragen we je wel een nieuw webadres aan te maken. Als de website live staat kan onze Technische Helpdesk ervoor zorgen dat de website gekoppeld wordt aan je eigen webadres.
5Kan ik mijn website gemakkelijk zelf bijhouden?
Het bijhouden van de website is erg eenvoudig, hier is geen technische kennis voor nodig. Het is ook mogelijk om een workshop te volgen waarin in wij je uitleggen hoe je je website kunt beheren.
6Is de veiligheid van mijn website geborgd bij Praktijkinfo?
Met behulp van experts werkt Praktijkinfo continue aan de veiligstelling van patiëntgegevens en het optimaliseren van onze processen. Zo draaien alle Praktijkinfo sites op een beveiligde server-omgeving, is onze serverprovider gecertificeerd volgens de internationale normeringen. Alle pagina’s zijn voorzien van een SSL-verbinding en patiëntgegevens worden volledig gescheiden opgeslagen en encrypted. Alles volgens de nieuwe AVG wetgeving. Neem voor meer informatie contact op met onze technische helpdesk.
7Biedt Praktijkinfo ook oplossingen voor zorggroepen en regionale zorg initiatieven?
Voor zorggroepen en regionale zorg initiatieven biedt praktijkinfo een maatwerk oplossing. Ben je geïnteresseerd of heb je vragen neem dan contact op met onze helpdesk op 030 638 37 35.

Veelgestelde vragen Digitale praktijkassistent

Wat betekent de digitale praktijkassistent voor het werkproces van mijn praktijk?

Werken met Anna betekent dat een aantal taken door Anna van de assistenten in je praktijk overgenomen kunnen worden, waardoor zij  minder werkdruk gaan ervaren. Zie hiervoor de informatie over taken (linkje landingspagina). Via het platform van Zaurus zie je de verzoeken die via Anna binnenkomen. Het is belangrijk om diensten die de digitale praktijkassistent aanbiedt aan te laten sluiten op de taken van je praktijkassistenten. Stel bijvoorbeeld dat je de optie biedt om de chat over te dragen aan één van je praktijkassistenten, dan dient er daarvoor een collega beschikbaar te zijn. Deze opties worden uitgebreid besproken in de opstart workshop voor het hele team.

Kan ik een digitaal consult bij de verzekeraar declareren?

Enkele verzekeraars, zoals bijvoorbeeld Het Zilveren Kruis,  bieden praktijken een opslag indien zij buiten openingstijden consult mogelijkheden aanbieden. Huisartsenpraktijken kunnen bij hen aanspraak maken op een extra opslag middels de prestatie, service en bereikbaarheid. Check de mogelijkheden bij je eigen verzekeraar.

Hoe komt de informatie uit de chatgesprekken bij de praktijkassistenten binnen?

Alle chatgesprekken die Anna voert met je patiënten komen bij jou en je collega’s in de digitale spreekkamers van het Zaurus account  van je praktijk. Vanuit jullie Zaurus account kunnen de assistenten deze chats bekijken en mogelijke vervolgacties oppakken op een moment dat het hen goed uitkomt. Als je voor een HIS en/of Edifact koppeling hebt gekozen wordt de informatie tevens direct in het postvak van het HIS ontvangen en is de informatie beschikbaar bij de afspraak.  Bekijk ook de video “Uitleg Anna. Digitaal inloopspreekuur”.

Met welke HIS-sen kan ik Anna koppelen?

Wij kunnen de digitale assistent koppelen aan de Webstekker van Medicom, TransHIS en Bricks. Daarnaast kan Anna (via Edifact) een verslag sturen naar een willekeurig HIS.

Ik maak al gebruik van een patiëntportaal voor e-health applicaties zoals e-consult en herhaalafspraken. Hoe werkt dat in combinatie met Anna?

Digitale praktijkassistent Anna is een eigen applicatie met een groot aantal mogelijkheden om je patiënten te ondersteunen. Je kunt er voor kiezen deze naast je bestaande patiëntportaal in te zetten. Je kiest zelf welke taken je Anna laat uitvoeren.

Is het veilig om de digitale chatbot te gebruiken in mijn patiëntcommunicatie?

Op dit moment heeft Zaurus de volgende certificeringen behaald:
– De ISO 27001 en NEN 7510 normen voor informatiebeveiliging in de zorg;
– De aanvullende ISO 27701 privacynorm;
– De ISO 22301 bedrijfscontinuïteitsnorm;
– De ISO 9001 kwaliteitsnorm.
Daarnaast beschikt de digitale assistente over een CE-markering.

Ik heb een abonnement genomen. Wat zijn de vervolgstappen?

Zodra je een abonnement hebt genomen op Anna, neemt onze partner Zaurus contact met je op om je wensen voor de chatbot te bespreken en de chatbot op je site te installeren. Zij spreken een datum met je af om met jou en je team de vragen die er zijn te bespreken,  zodat iedereen met de chatbot kan werken

Kan ik de chatbot uitproberen?

Je kunt chatten met Anna op de demonstratiesite van demopraktijk Bernat. Je kunt hiermee niet alle taken van Anna testen, maar het geeft je wel een goed beeld hoe het voor patiënten is om te chatten met een digitale praktijkassistent.